Tycker att aftonbladet börjar köra på en smutsig metod nu för att öka sina click rates. Rubriker med överdrivet skräckpåslag. Jag menar kolla på nedan bild bara och nyckelorden som används i samband med bilden. “Död för de ovaccinerade” , “slår till som blixten”.
Inom snar framtid kommer aftonbladet bli som nyheterna i USA och UK, där de skapar de mest missvisande rubriker som spelar på känslor som väcker skräck, rädsla eller oro.
Rapportera Inlägg
Tack för du hjälper oss hitta olämpliga inlägg
De har en avdelning som sitter enbart med att komma på bra titlar, och med bra menar jag clickbait.
Rapportera Inlägg
Tack för du hjälper oss hitta olämpliga inlägg
Det är väl ingen nyhet tänker jag. Aftonbladet är ju mer eller mindre tabloid..Nyhetsvärde för aftonbladet är vad som är mest klickbart.
Folkmassa tenderar att dra sin uppmärksamhet mot negativitet.